Zoeken

woensdag 9 november 2011

Wow, het wordt weer een auto !

Afgelopen weken enorm veel gedaan aan de Land Rover !

Het was herfstvakantie, dus ik ben ook een weekje niet op kantoor geweest, maar in mijn werkplaats. Enorm veel kunnen doen (je doet toch meer overdag dan dat je 's avonds na werktijd voor elkaar krijgt)

In ieder geval, de afgelopen weken weer enorm veel gedaan aan de Land Rover en het begint nu dus weer echt een auto te worden !

Deze week is een k..t week. Heel erg druk, omdat ik a.s. Zaterdag de auto wil "spuiten" in de spuitcabine, moet ik deze week alles in de Epoxy en spuitplamuur hebben staan en als het even kan ook alles geschuurd.

Op zich allemaal geen probleem, echter komt er ineens een Engeland tripje tussendoor. We gaan a.s. Donderdag via Hull naar de UK om een Land Rover op te halen voor mijn maatje "André" een mooie 110 Cross County Station Wagon uit 1983, met een vette lierbumper, nieuwe banden, T-Max 9000Lbs lier en een 300tdi conversie !

Volgens de huidige eigenaar is het chassis hard en hoeft er geen laswerk aan te gebeuren. De enige problemen zijn, de remmen zijn niet 100% en de einddemper is kapot !

Land Rover 110 van André

Maar goed, in de tussentijd moet ik dus wel alles in de Epoxy & spuitplamuur hebben staan, want Zaterdag ochtend komen we terug uit de UK en dan ga ik linea recta de spuitcabine in….

Het is nu Woensdag, en ik hoef eigenlijk alleen nog maar 1 voordeur en de achterdeur in de spuitcabine te zetten, de rest is dus inmiddels gebeurt ! (Wel 2 dagen samen met Roeland tot na 1-en bezig geweest, maar goed, het is voor een goed doel.)

Hier wat foto's van de resultaten (moet hier nog wel spuit plamuur opzetten)

Y7K5246

Y7K5249

Y7K5255

Y7K5253

Er volgen binnenkort meer foto's…..

Wat vinden jullie trouwens van deze banden ?

Schermafbeelding 2011 11 06 om 11 45 42

2 opmerkingen:

  1. Hoi Egbert,

    Ik zag dat jullie de Laro uit Halifax hebben gekocht! Was daar ook mee bezig, maar ben afgehaakt, ik vond het chassisnummer er te "nieuw" uitzien, leek wel opnieuw ingeslagen. Ben benieuwd hoe het jullie vergaat met die auto. Is volgens mij wel een 200Tdi , en geen 300 (maar dat is alleen maar beter). Succes! onzettend leuke site trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Herman,

    Ja hadden we net op tijd gezien, daarom hebben we uiteindelijk de koop geannuleerd (zitten nog wel met de bootkosten.

    Motor was overigens wel een 300tdi.

    Dank je dat je mijn blogje leuk vind.

    Met vriendelijke groet,

    Egbert

    BeantwoordenVerwijderen