Zoeken

maandag 19 september 2011

Deurreparatie & nieuwe plaat in de achterbak

Afgelopen dagen weer wat arbeid verricht aan de Landrover. Het stuk van de achterbak waar de bodemplaat op ligt was totaal gecorrodeerd en moest vervangen worden en ik ben begonnen aan het vervangen van de onderdorpels van de achterdeuren. Eerst alles van de deur afhalen en daarna eens goed kijken welke stukken er precies uitgeslepen moeten worden. Het grootste probleem bij het repareren van de deuren is het terug buigen van de aluminium deurhuid. Dit is redelijk goed gelukt, en ik heb daarbij een gasbrander gebruikt en diverse tangen en schroevendraaiers om de huid voorzichtig terug te buigen. Hierna kon ik de rotte stukken er uit slijpen, wat op zich redelijk eenvoudig ging. Om overal goed bij te kunnen heb ik tussen het deurprofiel en de huid een schroevendraaier gestoken, zodat ik niet door de huid van de deur zou slijpen. Na het verwijderen van de oude stukken deurprofiel, heb ik alles goed nagemeten en nieuwe stukken profiel op maat gemaakt. Toen het allemaal goed paste de onderkanten van de profielen in de zinkprimer gezet en bij een volgend "bezoek" kan het spul dus in elkaar gelast worden. Wordt vervolgd….. IMG 0558


IMG 0562


IMG 0565


IMG 0566


IMG 0567


IMG 0568

2 opmerkingen:

  1. Hallo Egbert, hoe is de deur reparatie afgelopen? De onderdorpels van onze 90 zijn ook verrot. We zijn benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo daar,

      Ik heb de onderste balken en bij sommige deuren ook stukjes van de zijkan vervangen, en dat is allemaal goed gegaan :-)

      Je moet er gewoon echt de tijd voor nemen, en voorzichtig de huid losmaken van de deur, althans waar je moet gaan repareren. Daarna slechte stuk(ken) uitslijpen en nieuwe stukken inlassen.

      Carrosseriekit tussen het nieuwe stuk en het plaatwerk spuiten en dun uitsmeren om het contact tussen het staal en het aluminium te voorkomen, daarna de huid voorzichtig terugvouwen.

      Maar suc6 ermee !!

      Verwijderen