Zoeken

woensdag 16 november 2011

De auto is gespoten :-)

Eindelijk is het dan zo ver. Afgelopen weekend, de auto helemaal gespoten en ook het dak van Roeland's 90 gelijk meegepakt.

De auto zelf is gespoten in "Land Rover - Nara Bronze" in een lak van het merk "Standox" en het Standox kleurnummer is 825.

Het dak is gespoten in "Land Rover - Santorini Black" ook in Standox lak, kleurnummer 820

Verder heb ik blanke lak, spuitplamuur en plamuur van het merk 4CR gebruikt en alle spullen komen van JP CarColor te Roosendaal.

Bijna helemaal goed.

Gezien ik een ICT-er ben, en geen spuiter/monteur is het natuurlijk logisch dat het niet 100% perfekt is. Echter is het me niet tegengevallen en heb ik ook een boel geleerd van de foutjes die gemaakt zijn. De volgende zaken kunnen volgende keer beter :

1. Opschuren van de auto / plaatwerkdelen.

Na de laatste laag spuitplamuur heb ik heea. te grof opgeschuurd, waardoor de laatste schuur stappen de diepste krassen niet meer weggeschuurd hebben gekregen. In het vervolg moet ik de spuitplamuur opschuren met maximaal korrel 320, vervolgens 400 en daarna 600 droog (voor metallic). Nat kan ook, maar volgens "Ger Jorna", de spuiter waar ik de cabine van heb geleend, kun je ook gewoon "droog" werken.

Verder gebruik ik zogenaamd "controle poeder". Volgens de spuiter is het makkelijker om alle te schuren delen in te smeren met "oude" lak (basis lak zonder verharder) met een doek. Deze lak trekt dan diep in alle schuurkrassen en kun je veel gerichter schuren omde krassen weg te krijgen.

Als je toch na de spuitplamuur hier en daar wat gewone plamuur wilt opbrengen, dan moet je dat zo dun mogelijk proberen te doen en ook niet meer groffer schuren dan korrel 320, of beter nog gewoon met zg. "Scotch Brite pads"

2. Meer blanke lak.

De blanke lak ziet er super uit, er is niets mis mee, ik heb 2 lagen aangebracht en op de motorkap 3 (had wat over) Toch kan ik zien dat de motorkap een veel "bollere" glans heeft, dus de volgende keer breng ik op alles 3 lagen blanke lak aan. Maar goed dat is "smaak"

Dé foto's

IMG 0702

IMG 0701

IMG 0703

Y7K5256

Y7K5257

Y7K5259

Y7K5260

Y7K5267

Y7K5282

IMG 0709

Y7K5268

Y7K5271

Y7K5272

Y7K5304

Y7K5317

Y7K5309

Y7K5313

Y7K5315

Geen opmerkingen:

Een reactie posten