Zoeken

vrijdag 7 oktober 2011

Motorkap in de epoxy.

Eergisteren verder gegaan aan de motorkap, en opnieuw kleine beetjes plamuur aangebracht en maar schuren. Er leek geen eind aan te komen, wellicht omdat de motorkap wat mij betreft extra aandacht krijgt, het is uiteindelijk wel "het gezicht" van de auto nietwaar ?

Na al het schuurwerk besloten dat het tijd was voor mijn favoriete gedeelte, namelijk spuiten !

De motorkap is nu voorzien van een mooie laag epoxy primer en heeft gelukkig niet al te veel kleine speldenprikken in de plamuurlaag er onder. Waarschijnlijk heb ik dus niet zo heel veel werk meer aan de motorkap voordat deze afgelakt kan worden. Dat scheelt !

Beide kanten van de motorkap ga ik overigens gewoon netjes in de "metallic" zetten, dat is wel zo mooi. Nu alleen het frame van de kap nog verder schoonmaken en dan wordt die zwart gespoten. Daar gebruik ik "Bichodur DTM" (Direct to metal) voor.

Dat werkt lekker snel en je hoeft geen primers e.d. aan te brengen, ideaal voor beugeltjes en andere kleine onderdelen.

Vandaag ben ik verder gegaan aan een deur waar ik de huid compleet vanaf gehaald heb. een raamsponning, opgebouwd uit 2 gepuntlaste platen van 0.8mm was echt helemaal weggerot en daarom moest de deur volledig gestript worden.

Inmiddels heb ik uit nieuwe plaat een nieuw deel gebogen, en dit in elkaar "geproplast" en morgen of overmorgen (ligt aan wat de vrouw wil) ga ik het stuk terug in de deur lassen en de onderhoeken van de deur repareren.

Daarna denk ik verder met de achterbak, deze heb ik gisteren nl. behandeld met Fertan, althans de stalen ribben, zodat alle roest er af komt.

Ook zijn de onderdelen die ik besteld had bij Jansen Landrover parts binnen en kan ik in principe de auto weer echt gaan opbouwen.

Het worden drukke en spannende dagen denk ik de komende weken.

Motorkap 1

 

 

Motorkap 2

 

 

raamsponning 1

 

 

raamsponning 2

 

 

raamsponning 2

Geen opmerkingen:

Een reactie posten