Zoeken

zaterdag 9 april 2011

Assen en zo....

Deze week begonnen met Dé assen. Ik had een paar weken geleden ze al schoongespoten met een hoge druk stoomcleaner met zeeptoevoeging, dus de meeste ellende was er al af.

Gezien de achterste as net voor ik begon met de restauratie al (grotendeels) gereviseerd was, kan ik gewoon beginnen met schoonmaken en hoef ik alleen het remgedeelte en de buitenste keerring / lager van het differentieel te vervangen.

De voorste as is een ander verhaal, daar moet ik de differentieel lager + keerring van vervangen, maar ook de wiellagers + keerringen zijn versleten. Iets meer werk dus, maar dat mag de pret niet drukken, dus de as uit elkaar gehaald, weer terug in elkaar en nu alleen de wiellagers er nog op.

Vandaag de as verder schoongemaakt en gespoten in de Biccs Bichodur 2K DTM (Direct to metal) industrie lak. Deze lak is volgens de experts bij JP CarColor heel sterk en bestendig tegen zo goed als alles.

Zie hier het resultaat :

Achteras aan het schoonmaken.

Nog eentje van de achteras

Gespoten voor as, zonder remschijven e.d.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten