Zoeken

donderdag 24 maart 2011

Spuiten van de binnendelen

De afgelopen weken bezig geweest met epoxy spuiten, schuren, plamuren, epoxy spuiten, spuitplamuur opzetten en als laatste stap natuurlijk in de kleur zetten.

De kleur is definitief Nara Bronze geworden, van het merk Standox. Ik heb gekozen voor conventionele lak, dus niet op waterbasis, omdat dat volgens de meeste mensen makkelijker te verwerken is dan watergedragen lakken.

Alle producten die ik gebruiokt heb zijn van standox, behalve de plamuur en de blanke lak, die zijn van het merk 4cr.

En met de blanke lak heb ik gelijk ontdekt dat het belangrijk is om goed naar de product eigenschappen te kijken. Alle standox lakken moeten gespoten worden met een spuitmond van 1.3mm en een druk tussen de 2 en 2.5 bar.

Echter moet de 4cr blanke lak gespoten worden met een 1.4 spuitmond en 4 a 5 bar druk aan de spuit.

De eerste dingen die ik had gespoten had ik met 1.3 gedaan en 2,5 bar druk en had dus een sinasappel huid..... Gelukkig waren dit delen die bekleed gaan worden. Het laatste resultaat met de juiste mond & en druk hebben geresulteerd in een zeer strak resultaat.

De onderkanten van de verschillende zaken heb ik in een unilak gespoten, ook origineel Land Rover Nara Bronze bedoelt voor motorruimte e.d.


In ieder geval hier de foto's van de afgelopen periode.





























Location:Meirestraat, Roosendaal

Geen opmerkingen:

Een reactie posten