Zoeken

dinsdag 4 oktober 2011

Tig lasapparaat

Na lang twijfelen, heb ik dan toch besloten om ook een TIG (Tungsten Inert Gas) lasapparaat aan te schaffen.

Natuurlijk is voor het merendeel van het laswerk aan de Landrover MIG veel beter geschikt, maar voor het fijne werk (rvs e.d.) en aluminium laswerk is een TIG apparaat onmisbaar.

Afgelopen vrijdag naar Veenendaal geweest, om daar bij de firma "Rustbuster" een IMS 201 AC/DC TIG inverter aan te schaffen.

Bij Rustbuster aangekomen, werd ik prima geholpen door "Marco" die me met alle liefde en plezier het apparaat heeft uitgelegd en me ook de verschillen heeft laten zien met de andere apparaten die zij verkopen.

Kortom ik ben meer dan tevreden over de firma "Rustbuster".

Terug thuis gekomen, heb ik de spulletjes uitgepakt en ben ik gaan experimenteren met wat 2mm aluminium plaatdelen.

Mijn eerste lasjes vielen me totaal niet tegen, maar om echt "kwaliteits laswerk" te maken moet ik nog wel behoorlijk oefenen.

IMG 0575 1

IMG 0576 2

IMG 0574

Geen opmerkingen:

Een reactie posten