Zoeken

zaterdag 23 april 2011

Huwelijk voltrokken


Sinds gisteren is het zo ver, mijn 200tdi motorblok is nu officieel gehuwd met de r380 versnellingsbak.

Het motorblok, een 200tdi uit 1991 van een Discovery 1 is mooi droog en inmiddels ook voorzien van nieuwe v-snaren, distributie riem en de nodige keerringen en pakkingen.

Even een beknopte uitleg over hoe je het huwelijk tussen een lt77 danwel r380 short bell housing met een disco 200tdi tot stand kunt brengen. Er is namelijk veel info op het internet te vinden, maar niet alle info is even duidelijk dus ik zal proberen het duidelijk in het kort uit te leggen.

1. Verwijder de koppeling en het vliegwiel van het disco blok
2. Verwijder het vliegwielhuis en maak het blok en huis vrij van pakkingsresten.
3. Op een paar plaatsen zitten de draadeinden niet op de juiste plaats, draai deze uit het vliegwielhuis met behulp van 2 moeren gaat dit vanzelf
4. Verwijder de 2 deuvels met een griptang, als dit niet gaat, kun je deze voorzichtig afslijpen.
5. Naast de draadeinden die je zojuist verwijdert hebt, zitten ook kleine gaatjes voorgeboord, op deze plaatsen moeten de verwijderde draadeinden teruggeplaatst worden.
6. Boor de gaten (niet te diep) nu uit, zodat je er met M10 tappen draad in kunt tappen.
7. Tap nu draad in de nieuwe gaten en plaats de draadeinden. Als het goed is past nu het vliegwielhuis al weer op de versnellingsbak.
8. De vier onderste gaten lopen door het huis direct in het blok. Je zult hier lange bouten voor moeten kopen met een verzonken kop (inbus bouten) en je moet deze vier gaten dus iets inboren, zodat de nieuwe bouten er in passen.
9. Als je dit gedaan hebt, sla je de oude keerring voorzichtig uit het vliegwielhuis en klop je erg voorzichtig de nieuwe er weer in.

LET OP! De nieuwe keerring is voorzien van een kunststof bescherm ring, laat deze zitten en draai het huis weer terug op het blok met deze ring er in. De ring zorgt er nl. voor dat de rand van de keerring op zijn plek blijft zitten.

10. Plaats nu de nieuwe pakking en draai het vliegwiel huis terug op het blok en doe dit bout voor bout en beetje bij beetje, het huis moet nl zo goed als recht over de krukas geperst worden.

11. Als je dit allemaal gedaan hebt, kun je alles terug op moment vastzetten en het vliegwiel en de koppeling terug bevestigen.

Hier nog even wat foto's


























Location:Meirestraat,Roosendaal,Nederland

3 opmerkingen:

  1. Hoi! Ik volg sinds vandaag je posts en het ziet er goed uit wat je aan het doen bent. Ik ben van de week begonnen met het demonteren van mijn 110 uit 1985. Het marsland chassis staat al klaar. Kom wel veel rotte plekken op het alu tegen, moet veel vervangen worden. Heb je facebook? Daar hou ik het eea bij. Ook heb ik een blogger account wat nog geupdate moet worden. Lrdefender110.blogspot.com. Grt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Ronald,

    Ja ik heb sinds kort Facebook, maar daar staan bij mij geen foto's op. Maar je hebt veel "rot" aluminium ? Daar heb ik gelukkig niet zoveel last van, op een paar plekken na. Bij mij was het behoorlijk wat "staal" wat rot was, maar goed ik zal binnenkort eens wat nieuwe foto's e.d. plaatsten, dat is al even geleden :-)

    Bedankt voor je reactie in ieder geval.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Godzijdank, ik geloofde in DR osagiede na het lezen van zoveel getuigenissen van zijn werk en besloot contact met hem op te nemen. Ik ben Giovanni Roel. Ik schrijf mijn eigen getuigenis dat ik nooit voor mogelijk had gehouden. Voordat ik DR Osagiede ontmoette, voelde ik dat het een bijgelovig geloof was en dat de spreuken niet wetenschappelijk bewezen waren, maar die spreuk zorgde ervoor dat ik iets anders geloofde. HIJ IS EEN GOEDE MAN. Ik vond mijn ex-vrouw met de hulp van deze man na 4 jaar pogingen, maar het was niet mogelijk om iets te laten zien. Als je een getuigenis van DR Osagiede leest, is dat waar. Mijn vrouw Sharon had me meer dan 4 jaar achtergelaten en ik zou haar graag terug willen hebben en haar willen vragen om terug te komen, maar ze was doof voor mij en maakte me in het openbaar absurd. Dr. osagiede werd naar mij verwezen door een van mijn vrienden die hij ook op mijn werkplek had geholpen en ik vertelde hem dat hij bijgelovig was en dat hij gek was om in zulke fetisjistische dingen te geloven. Maar na zoveel gedachten hierover, ging ik om het online te krijgen en besloot om hem per e-mail te contacteren. Hij gaf me snel zijn mobiele telefoonnummer en we hebben ook lang gepraat. Hij is de beste. Voordat hij de baan spelde, had ik al een verzekering. Binnen 3 dagen, mijn ex-vrouw kwam na 4 jaar van spot om een ​​nutteloze man te zijn, kwam om me te zien en vroeg me deze keer. Ik wist niet wat deze man deed, maar hij kan het heel goed voor me doen. Ik dank hem en mijn vriend voor het feit dat hij hem elke dag van mijn leven kent. Ik denk dat hij iedereen zal helpen die om hulp vraagt. Je neemt contact met hem op via doctorosagiede75@gmail.com of whatsapp +2349014523836 veel succes
    en hij is ook in staat om ...
    1) liefdesgames
    2) verloren liefdespreuken
    3) echtscheiding
    4) echtgenoten van echtgenoten
    5) betoverde map
    6) oplossende spreuken
    7) simuleer een kleine, liefhebbende vriend
    8.) je wordt gepromoveerd in de spelling van je kantoor / loterij
    9) zal je liefde bevredigen
    10) je wilt rijk zijn
    doctorosagiede75@gmail.com of
    whatsapp +2349014523836

    BeantwoordenVerwijderen